Bogføring med Dinero

Benytter du, ligesom mange andre Pakkelabels.dk-brugere, Dinero som regnskabsprogram , så kan du her finde en vejledning til, hvordan du let kan bogføre dine fakturaer fra Pakkelabels.dk i Dinero.

I Dinero kan du registrere et bilag på to måder: 1) Kassekladden eller 2) Indkøbsmodulet.

Er du Dinero Pro-bruger, kan du benytte indkøbsmodulet, hvor du har mulighed for at gemme PDF fakturaer i skyen, så du har adgang til dem direkte fra regnskabsprogrammet. Hvis du er Dinero Starter-bruger, så anbefaler vi, at du benytter Dinero kassekladde, da det er hurtigst.

I denne vejledning vil vi vise, hvordan man registrerer fakturaer fra Pakkelabels.dk igennem Dinero kassekladde.

Nedenstående er et eksempel på en faktura for en Post Danmark pakkelabel fra Pakkelabels.dk. Al pakkeporto fra Pakkelabels.dk består af en portoudlæg- og håndteringsdel. Ved Post Danmark er portoudlægget momsfrit, mens den er momsbelagt (25%) for GLS.

 

pakkelabels_dk_faktura_eks

 

Da portoudlægget er momsfrit for Post Danmark pakkeporto, så skal disse to dele bogføres i hver sin konto finanskonto:

– “Håndtering” skal bogføres på “Fragt med moms”-konto

– “Portoudlæg skal bogføres på “Fragt uden moms”-konto

 

Bogføring af faktura i Dinero kassekladde

Åbn Dinero kassekladde under Regnskab > Kassekladde og opret to kladdelinjer som vist nedenfor. Dinero har fragtkonti med og uden moms er hhv. konto 2250 og 2300. Under beløbet angives beløb inkl. moms.

dinero_opret_regning

 

Når kladden er udfyldt, skal du klikke “Bogfør kassekladde”, og Pakkelabels.dk-fakturaen bliver så registereret/bogført.