Valgfrit afhentningssted

Forsendelse kan være en stor hovedpine som webshop – kunderne stiller større og større krav til fleksibilitet og leveringstid, og de forskellige speditørers ydelser gør hvad de kan for at følge med, så du kan tilbyde dine kunder det bedste. Hos pakkelabels.dk tilbyder vi dig at vælge netop det posthus, postbutik eller pakkeboks, din kunde ønsker at afhente hos. Nedenfor kan du læse om funktionen, samt hvordan du udfylder din pakkelabel korrekt.

 

Vælg pakkeboks, posthus eller postbutik

Når du sender pakker med Post Danmark kan du selv vælge, hvor din modtager skal afhente sin pakke. Du kan selvfølgelig også vælge nærmeste afhentningssted- det gør du ved blot at udfylde modtagers adresse, når du vælger forsendelse uden omdeling.

Find afhentningsstederne

Når du gerne vil vælge et specifikt afhentningssted skal du vælge ‘Uden omdeling’ i købsprocessens første vindue og udfylde kundens adresse ved trin tre. Sæt derudover flueben i ‘Vælg selv afhentningssted’ og vælg din kundes foretrukne mulighed. Når du vil finde et afhentningssted har du mulighed for at søge på det konkrete pakkeboksnummer, kunden gerne vil have leveret til. Du kan også søge på adresse eller postnummer.

 

Korrekt udfyldt modtagerinformation:

rigtigt-udfyldt

 

Forkert udfyldt modtagerinformation:

Forkert-udfyldt

 

Det er vigtigt, at du udfylder din pakkelabel som vist i det korrekte eksempel ovenfor. Post Danmark kan nemlig desværre ikke garantere, at pakken når sin modtager hvis den udfyldes forkert. For både din og dine kunders sikkerhed er det altså vigtigt, at alle pakkelabels udfyldes som vist i eksemplet. Husk at angive din kundes reelle adresse selvom du sender uden omdeling og vælger et særligt afhentningssted. Så er du nemlig sikker på, at din pakke bliver adviseret korrekt til modtager. Afhentningsstedet skal du vælge i feltet ‘Vælg selv afhentningssted’.

Hvis din kunde kun har indtastet pakkeboks-adresse i din shop anbefaler vi, at du udfylder adressefeltet med din egen adresse, så du er sikker på, at Post Danmark adviserer dig om at pakken er klar til afhentning, hvis der opstår en fejlsituation.
Når du har udfyldt modtagerinformationerne korrekt bør din færdige pakkelabel se ud som en af de to følgende.

 

Hvis du ikke har valgt særligt afhentningssted:

uden-omdeling

 

Hvis du har valgt et særligt afhentningssted:

uden-omdeling-med-pakkeshop

 

Valgfrit afhentningssted i din front-end

Vi tilbyder ikke et frontend-modul – den del lader vi webudviklerne på de forskellige platforme om. Vi har dog erfaring med, at de fleste webshopplatforme har moduler til front-end, hvor du kan tilbyde dine kunder selv at vælge deres foretrukne afhentningssted. Skulle du være i tvivl, så kontakt din webshopudbyder.

Brug for hjælp?

Skulle du støde på udfordringer, sidder vi selvfølgelig klar til at hjælpe dig. Herunder kan du se vores kontaktmuligheder samt åbningstider.

Send os en email

kundeservice@pakkelabels.dk

Ring til os

+45 70 400 407

Åbningstider

Alle hverdage 9.00-16.00