Returportal – Håndter retur effektivt

Pakkelabels.dk’s Returportal er en gratis service for erhvervsdrivende, hvor du på en nem måde kan tilbyde en god og billig returservice til dine kunder.

Se herunder hvordan det virker, og hvordan du kan opsætte din egen Returportal.


Mindre administration

Opnå en konkurrencemæssig fordel ved at gøre det let for dine kunder at hente retursedler, bestille returfragt og returnere varer til dig.

Effektiv returhåndtering giver glade kunder, og det sparer dig samtidig for tid på returadministration.


Fastsæt din pris eller tilbyd gratis retur

Pris og bekvemmelighed er afgørende for e-handlens kunder.

Vi giver dig mulighed for selv at bestemme prisen på din returfragt. Du kan også vælge at tilbyde dine kunder gratis retur.


Personliggør din Returportral

Opsæt din Returportal med dit eget logo, identitet og personliggøre din kundeoplevelse.

Pakkelabels.dk’s Returportal tilbyder flere muligheder for, hvordan du kan bruge Returportalen på din hjemmeside og webshop.

Se hvordan det virker

Effektiv returhåndtering er god kundeservice, som gør at dine kunder vender tilbage og handler hos dig.

Opsæt din Returportal på 5 minutter

Returportalen er gratis for dig at benytte. Al opsætning til din returportal finder du under punktet “Returportal”, når du er logget ind på Pakkelabels.dk.

Her kan du bl.a. angive din returadresse, uploade dit eget firmalogo, vedlægge din egen returseddel, vælge dit ønskede portalnavn og selv definere dine egne tekster til Returportalen.


Vælg speditør

Du kan frit vælge om dine kunder skal returnere deres pakker via GLS eller Post Danmark. Bemærk på nuværende tidspunkt kan der kun returneres indenfor Danmark. Vi arbejder på at kunne tilbyde retur fra udlandet.


Angiv kundens pris

Du bestemmer selv den pris på returfragten, som dine kunder skal betale.

Pakkelabels.dk afregner de faktiske kostpriser på returfragten med dig. De faktiske priser for returpakkerne er de samme som erhvervspakker for hhv. GLS og Post Danmark – se alle vores fragtpriser her.

Efter pakken bliver vejet hos GLS eller Post Danmark, modtager du eventuelt et efterkrav, hvis kundens pris har været lavere en returpakkens egentlige pris.

På den måde bestemmer du selv, hvor stor en del af dine kunders returfragt du ønsker at betale.

Eksempel: Du har valgt at dine returpakker skal koste 48,75 DKK (39 DKK ex. moms), og at du bruger Post Danmark som speditør.

Din kunde sender returpakken afsted til dig, og pakken bliver vejet til 1,5 kg.

En Post Danmark returpakke på 1,5 kg koster 61,25 DKK (49 DKK ex. moms), og du vil derfor modtage et efterkrav på forskellen:

61,25-48,75 = 12,5 DKK inkl. moms

Har du i stedet valgt, at returpakken skal koste 61,25 DKK, vil du ikke modtage nogle ydereligere opkrævninger.

Returportal_indstillinger


Brug egen fragtaftale

Hvis du har din egen fragtaftale opsat hos Pakkbelabels.dk, så er det også muligt at benytte den på Returportalen. Når du benytter din egen fragtaftale på returportalen, så koster det 48 øre pr. returlabel som dine kunder genererer.

For at benytte din egen fragtaftale på returportalen skal du sætte flueben i “Benyt egen fragtaftale”. Tjekboksen er kun synlig hvis du har en aktiv opsat fragtaftale.

Bemærk: Når du benytter din egen fragtaftale, så kundens pris låst til 0 DKK. Dvs. det er ikke muligt at opsætte at kunden skal betale for returfragten, hvis der benyttes egen fragtaftale. Dette skyldes at selve fragtafregningen sker direkte med den pågældende transportør.

Når du har opsat din Returportal, aktiverer du den ved at sætte flueben i “Aktiver returportal” og vælge “Gem”. Linket til din Returportal finder du under feltet “Ønsket portalnavn”.

Ønsker du at teste flowet igennem, så du kan se, hvordan det ser ud for dine kunder, så kan du benytte dig af testvisning-funktionen. I testvisningen er det muligt at gennemføre et test køb af en returlabel, uden at der bliver trukket penge fra kreditkortet (se demo).


Henvis dine kunder til din Returportal

Du kan henvise til din Returportal under handelsbetingelser eller fra en særskilt returside på din hjemmeside eller webshop.

Der er to måder hvorpå du kan henvise dine kunder til din Returportal.

Metode 1: Link

Den nemmeste måde at implementere Returportalen på er at lave et link til Returportalen fra hjemmeside eller webshop.

Linket til din Returportal finder du under “Ønsket portal” på Returportal opsætningssiden på Pakkelabels-konto.

Eksempel på et link:

Gå til vores Returportal

Metode 2: Pop-op

Med pop-up løsningen forbliver din kunde på din hjemmeside/webshop.

Returportalen vil poppe op, når kunden klikker på dit link (som vist i videoen foroven).

For at implementere pop-up løsningen skal der tilføjes lidt kode på din side (du skal erstatte https://retur.pakkelabels.dk/<mitfirma> med linket til din egen Returportal):

<script charset="UTF-8" src="http://plugins.pakkelabels.dk/returnportal.js" type="text/javascript"></script>
<a href="#"onclick="openReturnportal('https://retur.pakkelabels.dk/<mitfirma>');">Åben Returportal</a>

Eksempel på pop-op:

Åben Returportal