Vi har samlet en række af de spørgsmål, vi ofte bliver stillet, og vi håber, du finder et svar, du kan bruge her. Er det ikke tilfældet, er du velkommen til at kontakte os.   Se alle vores kontaktmuligheder her eller benyt en af følgende valgmuligheder.

Send os en email

kundeservice@pakkelabels.dk

Ring til os

+45 70 400 407

Åbningstider

Alle hverdage 9.00-16.00

Pakkelabels.dk er en gratis service der gør det nemmere for webshops at håndtere sine forsendelser og oprette pakkelabels. Vi hjælper dig med at oprette og printe Post Danmark og GLS pakkelabels hurtigt og effektivt.

Pakkelabels.dk er en service for erhvervsdrivende. Du skal derfor have et CVR nr. for at kunne gøre brug af vores service.

Ja. Send en mail ind til kundeservice@pakkelabels.dk med ID’et på pakken du ønsker at få refunderet.

Ja, det kan du sagtens. Alle pakkelabels købt med saldobetaling faktureres samlet den sidste hverdag i måneden. Du får én faktura for hver speditør, du bruger. Bruger du udelukkende enten Post Danmark eller GLS får du én faktura, bruger du begge, får du således to. Tank penge på din saldo og betal dine pakkelabels med saldobetaling, så ordner vi resten, og du modtager kun én faktura pr. speditør, du bruger pr. måned. Du kan tanke penge på din saldo under fanen ‘Mit Forbrug’ på pakkelabels.dk.

Både og. Forsendelse fra privatperson til privatperson samt fra virksomhed til privatperson er momsfri med Post Danmark. Det gælder naturligvis også Post Danmark-pakkelabels købt hos os. Det betyder, at du kun betaler moms af vores håndteringspris på Post Danmark-pakkelabels. Bemærk dog at forsendelser til udlandet med Post Danmark, der sendes via DPD Classic, bliver pålagt 25% moms. Hos andre speditørforretninger bliver salgsprisen tillagt 25% i moms. Dette gælder også hos GLS. Det vil sige, at du betaler moms af hele købsprisen for GLS-pakkelabels. Håndtering er altid inkluderet i de priser, du ser i prislisten.

Ja. Gennem Pakkelabels.dk kan du sende pakker til mere end 30 lande. Du vælger modtagerland under første step i købsprocessen.

Det afhænger af, hvilket land du sender til. Sender du f.eks. med PostNord til Sverige, Norge eller Finland må pakkens længste side måle maks. 150 cm., mens dens længde + omkreds må måle i alt 300cm. Sender du til Storbritannien eller Tyskland må pakkens længste side måle maks. 120 cm., mens dens længde + omkreds må måle i alt 300 cm. For specifikke mål og krav henviser vi til den specifikke transportør’s hjemmeside.

Norge og Schweiz er ikke en del af EU, og derfor skal dine forsendelser hertil tolddeklareres.

Du kan finde Post Danmarks information om dokumentation ved forsendelse til Norge her, og en tilsvarende dokumentation for forsendelse til Schweiz her. Når du sender med en pakkelabel fra Pakkelabels.dk skal du kigge under punktet ‘Aftalekunde’ og boksen ‘Privatpakke uden omdeling’.

Med vores label opfylder du automatisk kravet om “internationalt adressekort”, og du skal altså blot vedlægge en faktura hvis du sender til Schweiz, og to hvis du sender til Norge.

For Post Danmarks volumenberegning gælder følgende formel: længde x højde x bredde (alle angivet i meter) x 280 = volumenvægt   For en pakke med følgende mål, foretages beregning af volumenvægten således:

pakke-eksempel

0,1 x 0,2 x 0,3 x 280 = 1,68. Pakkens volumenvægt er altså 1,68 kg.

Læs mere om volumenvægt her.

Ja, det er let at integrere Pakkelabels.dk med din webshop. Vi har plug’n’play integrationsløsninger til mere end 15 platforme. Har du en anden type webshop end dem vi tilbyder integrationer til eller ønsker du endnu tættere integration, så kan du bruge vores offentlige API til at udvikle en integration, der passer til netop dine behov. Du finder en let og overskuelig guide til integration med din webshop her.

Ja. Når du vælger GLS som speditør hos os, medfølger en kvittering når du printer din pakkelabel. Medbring den i din foretrukne PakkeShop og bed ekspedienten om at kvittere på sedlen, når du giver dem din pakke. Når du vælger Post Danmark, får du automatisk en kvittering, hvis du afleverer dine forsendelser ved en pakkeboks. Du får én kvittering pr. forsendelse. Hvis du afleverer pakken på et posthus, kan du bede om en indleveringsattest.

Ja. Al pakkepost sendt med Post Danmark og GLS har Track & Trace-nummer. Du kan finde dit Track & Trace-nummer i kvitteringen for din pakkelabel, som vi sender til din email-adresse efter køb. Du kan tracke pakke her.

Når en pakke sendt til Storbritannien eller Tyskland igennem Pakkelabels.dk står som ”Forladt afsenderlandet” eller ”Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter” hos Post Danmark, så har du stadig mulighed at følge, hvor langt den er nået.

Du kan spore pakken ved indtaste dit T&T nummer på denne side.

Ja. Send en mail ind til kundeservice@pakkelabels.dk med ID’et på pakken du ønsker at få refunderet.

Ja, din forsendelse er altid forsikret, når du sender med pakkelabels købt hos os. Hvis du sender med Post Danmark er din forsendelse forsikret op til 4.800 kr. af forsendelsens kostpris. Sender du med GLS er din forsendelse forsikret op til 4.500 kr. af forsendelsens kostpris. Sender du med DAO365 er din forsendelse forsikret op til 1.000 kr. Skulle du opleve, at en forsendelse bliver beskadiget under transport bedes du kontakte os hurtigst muligt. Du finder vores kontaktoplysninger samt åbningstider her. Bemærk at disse beløb kun er gældende for pakker sendt indenrigs i Danmark. For andre lande bedes I kontakte os for at høre den pågældende forsikringssum.

Sender du pakker med en højere indholdsværdi, så har du mulighed for at tilkøbe ekstra forsikring og udvide transportørens dækningssum på din forsendelse op til 20.000 kr. Læs mere om ekstra pakkeforsikring her.

Når du får et gebyr fordi din pakke er blevet markeret ‘ikke systemkonform’ hos GLS betyder det, at den ikke har lavet op til de krav, GLS stiller til pakkens fysiske udformning og emballage. Du pålægges et gebyr fordi GLS skal håndtere ikke systemkonforme pakker manuelt, da de ikke kan gå igennem deres automatiske sorteringsmaskiner. Læs mere om GLS’ krav til emballage.

Såfremt du oplever, at en pakke bliver beskadiget under fragten med en af vores speditørpartnere, skal du kontakte det givne speditørfirma hurtigst muligt. Såfremt de påtager sig forsikringskravet vil godtgørelsen udbetales til os, og vi videresender beløbet til dig. Oplever du problemer er du naturligvis velkommen til at kontakte os. Du finder vores kontaktoplysninger og åbningstider her.

Når du har sat pakkelabel på din pakkepost kan du indlevere den hos alle speditørens almindelige indleveringssteder. Sender du med Post Danmark kan du indlevere din pakke hos Post Danmarks posthuse og pakkebokse til forsendelse. Find dit nærmeste Post Danmark-indleveringssted her. Sender du med GLS kan du indlevere din pakke hos alle GLS’ pakkeshops. Find dit nærmeste GLS-indleveringssted her.

Nej, du behøver ikke sende din pakke lige med det samme. Vær dog opmærksom på, at dine pakkelabels skal anvendes senest 7 dage efter køb.

Ja, du kan selvfølgelig sagtens få udbetalt din saldo. Kontakt vores kundeservice i åbningstiden eller send os en mail, så sørger vi for, at du får dit indestående udbetalt.

Du kan kontakte os døgnet rundt på email: kundeservice@pakkelabels.dk eller kl 9-16 på telefon: +45 70 400 407. Vi besvarer din mail så hurtigt som muligt på den førstkommende arbejdsdag. Al support er selvfølgelig gratis.

Vi har en række handelsbetingelser, som du kan finde her.