Vi har samlet en række af de spørgsmål, vi ofte bliver stillet, og vi håber, du finder et svar, du kan bruge her. Hvis ikke, så er du velkommen til at kontakte os.

Pakkelabels.dk gør det nemmere for virksomheder at håndtere fragt og forsendelser. Med Pakkelabels.dk kan du udskrive pakkelabels på tværs af transportører fra et system.

Pakkelabels.dk er en service for erhvervsdrivende. Du skal derfor have et CVR-nummer for at kunne gøre brug af vores service.

Ubrugte pakkelabels, der er købt gennem Pakkelabels.dk’s fragtaftaler, kan krediteres indenfor 14 dage fra købstidspunktet.

Send en e-mail til kundeservice@pakkelabels.dk med id’et på pakkelabelen du ønsker at få refunderet.

Ved køb af pakkelabels gennem egne fragtaftaler, frasiger kunden sig de almindelige 14 dages fortrydelsesret.

Ja, det kan du sagtens. Alle pakkelabels købt med saldobetaling faktureres samlet den sidste hverdag i måneden. Tank penge på din saldo og betal dine pakkelabels med saldobetaling, så ordner vi resten, og du modtager kun en faktura pr. transportør, du bruger pr. måned. Du kan tanke penge på din saldo under fanen Mit Forbrug på Pakkelabels.dk.

Ja. Du kan sende til hele verdenen med Pakkelabels.dk. Du vælger modtagerland under første step i købsprocessen.

Det afhænger af, hvilket land du sender til. For specifikke mål og krav henviser vi til den specifikke transportør’s fakta-side.

Norge og Schweiz er ikke en del af EU, og derfor skal dine forsendelser hertil tolddeklareres.

Du kan finde PostNord’s information om dokumentation ved forsendelse til Norge her, og en tilsvarende dokumentation for forsendelse til Schweiz her. Når du sender med en pakkelabel fra Pakkelabels.dk skal du kigge under punktet ‘Aftalekunde’ og boksen ‘Privatpakke uden omdeling’.

Med vores label opfylder du automatisk kravet om “internationalt adressekort”, og du skal altså blot vedlægge en faktura hvis du sender til Schweiz, og to hvis du sender til Norge.

For PostNord’s volumenberegning gælder følgende formel: længde x højde x bredde (alle angivet i meter) x 280 = volumenvægt   For en pakke med følgende mål, foretages beregning af volumenvægten således:

pakke-eksempel

0,1 x 0,2 x 0,3 x 280 = 1,68. Pakkens volumenvægt er altså 1,68 kg.

Læs mere om volumenvægt her.

Ja, det er let at integrere Pakkelabels.dk med din webshop. Vi har plug’n play integrationsløsninger til mere end 15 platforme. Har du en anden type webshop end dem vi tilbyder integrationer til eller ønsker du endnu tættere integration, så kan du bruge vores offentlige API til at udvikle en integration, der passer til netop dine behov. Du finder en let og overskuelig guide til integration med din webshop her.

Ja. Når du vælger GLS som transportør hos os, medfølger en kvittering når du printer din pakkelabel. Medbring den i din foretrukne PakkeShop og bed ekspedienten om at kvittere på sedlen, når du giver dem din pakke. Når du vælger PostNord, får du automatisk en kvittering, hvis du afleverer dine forsendelser ved en pakkeboks. Du får én kvittering pr. forsendelse. Hvis du afleverer pakken på et posthus, kan du bede om en indleveringsattest.

Ja. Al pakkepost sendt med Pakkelabels.dk har Track & Trace-nummer. Du kan finde dit Track & Trace-nummer i kvitteringen for din pakkelabel, som vi sender til din e-mail adresse efter køb. Du kan tracke pakke her.

Når en pakke sendt til Storbritannien eller Tyskland igennem Pakkelabels.dk står som ”Forladt afsenderlandet” eller ”Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter” hos PostNord, så har du stadig mulighed at følge, hvor langt den er nået.

Du kan spore pakken ved indtaste dit T&T nummer på denne side.

Ja, din forsendelse er altid forsikret, når du sender med pakkelabels købt hos os. Forsikringssum kan dog variere fra transportør til transportør:

  • Bring: op til 4.000 kr. af forsendelsens kostpris ekskl. moms
  • DAO365: op til 1.000 kr. af forsendelsens kostpris ekskl. moms
  • GLS: op til 4.500 kr. af forsendelsens kostpris ekskl. moms
  • PostNord: op til 4.800 kr. af forsendelsens kostpris ekskl. moms

Skulle du opleve, at en forsendelse bliver beskadiget under transport, bedes du kontakte os hurtigst muligt. Du finder vores kontaktoplysninger samt åbningstider her. Bemærk at disse beløb kun er gældende for pakker sendt indenrigs i Danmark. For andre lande bedes du kontakte den ønskede transportør, for at høre nærmere om den pågældende forsikringssum.

Sender du pakker med en højere indholdsværdi, så har du mulighed for at tilkøbe ekstra forsikring og udvide transportørens dækningssum på din forsendelse op til 20.000 kr. Læs mere om ekstra pakkeforsikring her.

Såfremt du oplever, at en pakke bliver beskadiget under fragten med en af vores speditørpartnere, skal du kontakte det givne speditørfirma hurtigst muligt. Såfremt de påtager sig forsikringskravet vil godtgørelsen udbetales til os, og vi videresender beløbet til dig. Oplever du problemer er du naturligvis velkommen til at kontakte os. Du finder vores kontaktoplysninger og åbningstider her.

Når du har sat pakkelabel på din pakke, kan du indlevere den hos alle transportørens almindelige indleveringssteder. Find et oversigt over de forskellige indleveringssteder her.

Nej, du behøver ikke sende din pakke lige med det samme. Vær dog opmærksom på, at dine pakkelabels skal anvendes senest 14 dage efter køb.

Ja, du kan selvfølgelig sagtens få udbetalt din saldo. Kontakt vores kundeservice, så sørger vi for, at du får dit indestående udbetalt.

Vi har en række handelsbetingelser, som du kan finde her.

Send os en e-mail

kundeservice@pakkelabels.dk

Ring til os

+45 70 400 407

Åbningstider

Alle hverdage 9.00-16.00