PhoneCare

Hvad laver PhoneCare?

PhoneCare er en af Danmarks største virksomheder inden for reparation, køb og salg af iPhone, iPad og smartphones. Virksomheden blev grundlagt i 2010 og har i dag seks butikker fordelt over hele landet.

phonecare facade

PhoneCare butik på Østerbrograde, Købehavn

Hvorfor valgte i Pakkelabels.dk?

I PhoneCare kan vores kunder komme forbi en af vores seks fysiske butikker, når de skal have repareret deres telefon. Har de ikke mulighed for at besøge vores butik, så kan de også sende telefonen ind til os med posten, som mange kunder også vælger at gøre.

Men i takt med at vores forretning blev større og antallet af daglige ordrer voksede, havde vi behov for at optimere vores arbejdsprocesser, så vi kan håndtere vores ordreflow mere effektiv og bevare vores høje serviceniveau.

En del af optimeringen bestod i at få udviklet et online sendesystem, så vores kunder let og hurtigt kan bestille en reparation på vores hjemmeside og med det samme få tilsendt en pakkelabel automatisk på e-mail, som de kan benytte til at indsende deres enheder til os.

Vi gik derfor ud og lavede en undersøgelse af de forskellige forsendelsessystemer på markedet, og vi fandt hurtigt Pakkelabels.dk som et overlegent produkt både i forhold service, pris og funktionalitet.

Vores online sendesystem havde vi skræddersyet helt fra bunden, og det stillede derfor krav til vores samarbejdspartner, men Pakkelabels.dk fleksible løsning opfyldte vores behov til fulde.

Med Pakkelabels.dk’s moderne API har det lykkedes os at bygge en løsning præcis, som vi ønskede det. Vi havde i starten lidt tekniske udfordringer med at integrere til Pakkelabels.dk, men i dialog med Pakkelabels.dk’s support blev tingene hurtigt løst.

Hvordan hjælper Pakkelabels.dk med at gøre jeres hverdag nemmere?

Hos PhoneCare sender vi ofte pakker mellem vores seks butikker. Før vi kendte Pakkelabels.dk gik vores medarbejdere på de lokale posthuse, stod i kø for at købe forsendelseslabels, som vi skulle udfylde i hånden. Det var både besværligt og tidskrævende. Derudover havde vi ikke firmakort i alle butikker, hvilket betød, at der skulle betales med kontanter fra kasserne.

Med Pakklabels.dk foregår det hele i dag meget nemmere. Hver butik har sit eget login til Pakkelabels.dk, hvor medarbejderne kan oprette og udskrive pakkelabels let og hurtigt. Labelen klistrer vi på pakken, som herefter er klar til at blive smidt i buret på posthuset.

På vores Pakkelabels-konti er vores firmakort desuden tilknyttet, så vores medarbejdere skal ikke længere håndtere kontanter og udlæg. Pakkelabels.dk har på den måde gjort hverdagen meget lettere for os, og så skal det nævnes, at deres webinterface er utrolig brugervenlig og giver os et godt overblik over alle vores forsendelser.

Adm. direktør hos PhoneCare, Mac Khai Dang

phonecare-logo

Om PhoneCare

  • Hjemmeside: www.phonecare.dk
  • Grundlagt i 2010
  • Seks fysiske butikker i Danmark
  • PhoneCare tilbyder reparation, køb og salg af iPhone, iPad og smartphones

Vi benytter bl.a.

  • PostNord fragtaftale
  • Integration til eget sendesystem via API
  • Web-adgang i butikker
  • Labelprinter